Privacyverklaring |
Wet AVG
Zoals u allen ongetwijfeld hebt gehoord, is op 25 mei 2018
de nieuwe wet AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking
getreden.
Natuurlijk hebben wij als Midoost daar ook direct mee te
maken. Denk maar eens aan de ledenlijst, de mailing, post, vermelden van namen
op Facebook en het gebruik van onze website. Dit geldt niet allen voor u als
leden maar ook voor begeleiders en juffen, beheerder van de website. Eigenlijk
voor ieder die direct of indirect met SV MidOost te maken heeft. Hieronder geven
we duidelijkheid hoe alles in zijn werk gaat.
1. Om welke gegevens gaat het?
Als u lid wordt van SV MidOost vragen wij u
een inschrijfformulier in te vullen.
Belangrijk voor ons zijn - ingangsdatum
lidmaatschap.
* Geslacht
* Naam
* Adres
* Geboortedatum
* Telefoonnummer
* Email adres
* Bankrekeningnummer
* De les waar u aan deelneemt
* Handtekening
Van onze betaalde werknemers vragen we daarnaast nog het Burgerservicenummer.
2.
Waarvoor gebruiken wij deze gegevens?
Alle gegevens worden vastgelegd in het
ledenadministratie systeem. Hiermee worden ledenlijsten en presentielijsten
gemaakt. Ook word hiermee de contributie facturering gedaan. Er kunnen email
lijsten worden gemaakt voor gerichte mail aan de leden.
Voor werknemers hebben we gegevens nodig om
hun salarissen en declaraties te kunnen betalen.
3.
Met wie delen wij deze gegevens?
Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt
voor intern gebruik binnen de vereniging. Doorgeven aan derden gebeurt alleen
als we dat verplicht zijn. We zijn verplicht om de sportbond KNGU de gegevens
ter beschikking te stellen t.b.v. de bondscontibutie en voor inschrijvingen van
leden voor opleidingen en wedstrijden mogelijk te maken. Voor werknemers zijn
we verplicht bepaalde gegevens aan de belastingdienst door te geven. Van
bestuursleden worden gegevens gedeeld met de kvk. Daarnaast word van werknemers
de gegevens gedeeld met het bedrijf van de salarisadministratie.
4.
Hoelang bewaren we deze gegevens?
De gegevens worden tot 5 jaar na het
beëindigen van het lidmaatschap bewaard. Voor werknemers bestaat een wettelijke
bewaarplicht van 7 jaar.
5.
Hoe beveiligen we deze gegevens?
We hebben technische en organisatorische
maatregelen genomen om deze gegevens te beschermen tegen onrechtmatig gebruik,
diefstal of verlies.
Papieren dossiers staan in afgesloten
kasten, digitale dossiers zijn beveiligd met gebruikersnaam en wachtwoord. De
kaderleden zijn geïnstrueerd geen gegevens aan derden door te geven.
6.
Hoe gaan we om met deze gegevens op onze
websites, email en sociale media?
In principe blijft het gebruik van deze
gegevens van leden beperkt tot naam en mogelijk een foto. Op het
inschrijfformulier heeft het lid verklaard geen bezwaar te hebben tegen
publicatie van beeldmateriaal. Emails die vanuit de vereniging emailaccounts
worden verstuurd naar groepen van leden worden altijd verstuurd via bcc zodat
leden elkaars email adres niet kunnen zien.
7.
Klachten
Mocht u een klacht hebben over de
verwerking van de gegevens dan vragen wij u hierover contact met het bestuur op
te nemen. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit
Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van
privacybescherming.
8.
Vragen
Als u naar aanleiding van ons Privacy
Statement nog vragen of opmerkingen heeft neem dan gerust contact met iemand
van het bestuur op.