AANBOD

Ouder en kind gym

Ouder en kind gym

Samen met papa, mama, opa of oma lekker gymmen!
Deze lessen zijn speciaal bedoeld voor peuters van 2 tot 4 jaar, die samen met papa en mama of opa en oma, lekker willen gymmen in een 'echte' gymzaal. "Mijn kind loopt op deze leeftijd nog maar net", zult u zeggen. Dat is waar, maar juist het opdoen van veel bewegingservaringen is op deze leeftijd ontzettend belangrijk

Leren van elkaar
Voor ouders is de gymzaal een ideale plek om andere opvoeders met hun kinderen te ontmoeten. Er worden contacten gelegd en opvoedingstips uitgewisseld. De kinderen krijgen spelenderwijs wisselende bewegingssituaties aangeboden, waardoor ze geprikkeld worden om te bewegen. De basisvormen van bewegen komen hier allen aanbod, namelijk: klimmen, klauteren, balanceren, hangen, springen, rollen en verschillende manieren van lopen.

Gymles en opvoeding
De gymles kan worden gezien als een schakel in de opvoeding die niet mag ontbreken. Uw kind leert tijdens de les onder meer hoe kleine opdrachten uitgevoerd moeten worden. Daarnaast komen het inschatten van afstand, diepte, hoogte en verte aan de orde. In de ontmoeting met andere kinderen leert de peuter hoe rekening met elkaar moet worden gehouden en dat je op je beurt moet wachten. Daar komen dan ook nog andere dingen bij, zoals het zingen in een kring. Samen bewegen zal het contact tussen u en uw kind alleen maar verstevigen en het kind meer zelfvertrouwen geven.

Wij gymmen op vrijdagmorgen van 08.45 tot 09.30 uur

Kleutergymers

Klimmen, klauteren, rollen en plezier maken!

Kleuters (4 t/m 6 jaar) hebben plezier in bewegen. De kleuters klimmen en klauteren op en over toestellen. Er wordt gezwaaid aan de ringen en touwen en gebalanceerd op kasten en banken. De kleuters springen en rennen door de zaal. Ook worden er na afloop van de lessen spelletjes gedaan. Kortom: bewegen met veel plezier.

Bewegingsbehoeften op niveau
Bij Kleutergym proberen wij aan de bewegingsbehoefte van elke kleuter te voldoen. Ja, van elk kind. Elk kind is anders; het ene kind is bang om over de kop te gaan, het andere kind heeft hoogtevrees en weer een ander kind kent geen vrees.

Samen spelen
Het leuke van een gymnastiek uurtje voor kleuters is dat ze samen met andere kinderen bewegen. Ze ontmoeten daar niet alleen klasgenootjes maar ook andere kinderen uit de buurt. Ze leren o.a. met elkaar rekening te houden. In de gymnastiekles wordt aandacht besteed aan het oefenen in samen spelen door bijvoorbeeld, tikkertje, zakdoekje leggen en allerlei kring- en dansspelletjes te doen.

Wij gymmen op woensdagmiddag van 12.45 tot 13.45 uur

 Basisgym meisjes en jongens

Bij basis gym staat het bewegen centraal.
Allerlei verschillende aspecten van gymnastiek komen in de lessen aanbod.
Van ring zwaaien, kast springen tot balanceren.
Tijdens de lessen is er ook tijd voor spel en recreatie.
Een goede mix van sport en plezier.
 
Meisjes en jongens vanaf zes jaar is iedereen welkom.

Maandag van 15.30 tot 16.30 uur

Tiener sport
BasBij tienersport is iedere tiener welkom. jongens en meisjes. In deze lessen komen verschillende sportondereis turnen  1 meisjes en jongens
Bij tiener sport is iedere tiener welkom. Jongens en meisjes.

In deze lessen komen verschillende sport onderedelen aan bod.
Van acrobatiek to bal spelen tot recreatie sport. Kortom een gezellige groep die lekker sportief bezig is.

Maandag van 17.30 tot 18.30 uur.


Volleybal

Wilt u ook lekker sporten, met een gezellige groep?
Kom dan eens langs bij het volleyballen op de dinsdag avond van 19.30 tot 21.00 uur.

Wij spelen met een recreatief team en veel lol.

Wij beginnen altijd met een korte warming-up, dan spelen we in en gaan we over op het spelen van een wedstrijd.
We verdelen de groep in tweeŽn  en deze teams spelen dan tegen elkaar.

Ook worden er af en toe wedstrijden tegen teams van andere verenigingen gespeeld. En spelen we wedstrijden in een recreatieve competiti

 

Total Body Fit

Gebrek aan energie

Wil je er wat pondjes af zweten?
Strakker in  je vel? Met de aerobic groep lukt dat allemaal wel!

De groep bestaat uit dames verschillend in leeftijd van Ī  16  t/m 50+

  Lesinhoud:                                                                         
   Warming-up                                 
   Aerobic / Steps

   BBB ( Buik, Billen, Benen ) spierversterkende oefeningen
   Cooling-down 
 Wij sporten elke maandag avond van 19.30 tot 20.30 uur.









Yoga

Yoga houdingen dagen je op fysiek gebied uit. Je wordt meer bewust van je lichaam en hoe het werkt. De houdingen zijn ervoor bedoeld om zowel je lichaam als geest te trainen en geven je meer kracht, maken je flexibel en bevorderen je balans. Hierdoor kan de energie beter door je lichaam stromen en zal je lichaam beter gaan functioneren. Mannen en vrouwen zijn welkom.  Na afloop drinken we gezamelijk een kopje thee.

Neem lekker zittende (sport)kleding mee, dikke sokken, sjaal/omslagdoek en eventueel 1 of meerdere kussentjes om lekker te zitten.

De lessen worden in blokken van 10 gegeven. Later instromen is geen probleem. Een losse les is ook mogelijk.

Benieuwd wat yoga is kom eens langs op donderdagavond van 20.00 tot 21.00 uur
 
                    

Zumba



Zumba Fitness is een combinatie van fitness- en dansbewegingen. De muziek is opzwepend en zijn voornamelijk latin ritmes.De dansen variŽren van: salsa, meringue, cha-cha, bachata, tango, cumbia, reggaeton, samba tot calypso. De les zal beginnen met een warming-up gevolgd door een intervaltraining van snellere en langzamere tempoīs gedurende het uur en eindigt met cooling down.
Zumba is een totaalpakket; lichaam, geest en ziel! Fysiek zul je gemiddeld per uur 500 tot 800 calorieŽn verbranden, cardiovasculair uithoudingsvermogen opbouwen en spieren verstevigen. Zumba richt zich specifiek op core- training om sterke buikspieren op te bouwen. Mentaal werkt Zumba ontspannend en ontstressend, het stimuleert de hersenen door coŲrdinatie om nieuwe passen te leren en je zal je zelfverzekerder gaan bewegen. Je zult je beter voelen, zorgen even vergeten en meer zelfvertrouwen krijgen. Daarnaast heb je ook de kans om nieuwe mensen te ontmoeten en leer je ook nog dansen!  
Zumba is geschikt voor zowel mannen als vrouwen, jongens en meisjes.
De lessen worden gegeven door: 
Johanna Udema   gecertificeerd leidster.

Wil je ook lekker dansen op muziek  kom dan langs op  
Dinsdagavond  van 19.00 uur tot 20.00 uur olv Johanna leeftijd 12 t/m 50+

ZumbaTomicAtomic

ZumbAtomic, zoals Zumba voor kinderen heet, is de ideale combinatie tussen bewegen en lachen. Kinderen springen en dansen graag op het ritme van de muziek. Door het speelse karakter en de simpele bewegingen staan ook kinderen binnen no-time te shaken en swingen. Ze hoeven het maar 1 keer te zien en ze doen het zo na. Ze hebben plezier en zijn niet meer van de dansvloer weg te slaan.

Wil je ook lekker dansen op muziek  kom dan langs op        


Vrijdagavond    van 18.30 uur tot 19.30 uur olv Johanna zumbatomic   basisschool leeftijd

  
Acro Selectie

 

Acrogym is afkomstig van acrobatiek. Je gaat samen werken met partners en leert verschillende acro houdingen aan. Ook komt een stukje turnen in de lessen voor. Als er een vaste partner voor je is kun je mee doen aan wedstrijden. Wedstrijden zijn ongeveer 3 keer in een jaar en is niet verplicht.                                                                                                                       

Wil je eens een kijkje komen nemen?                                                                                                         

De minimale leeftijd is 6 jaar.
We bekijken wel in 3 lessen of acro bij jou past en of er mogelijk heden voor jou zijn met andere partners. Mocht er geen partner zijn en je wil er heel graag bij dan mag je  deelnemen in de acro basisgroep. Zodra er dan iemand bij komt nodigen we je uit om te proberen.

De lessen zijn:
Maandag:
Selectie Acro  17.30 uur tot 19.30 uur

TTurnen Mini Selectien Mini Selecti

Een goede basis voor het selectie turnen leg je niet zomaar, er word steeds een beetje meer van het kind verwacht. Daarom is het belangrijk om dit op een verantwoorde manier te doen.

Binnen het selectie turnen word volgens het NTS (Nationaal Turn Systeem) gewerkt en is het dus van groot belang dat de turnsters alle oefenstof van klein af meteen technisch goed aangeleerd krijgt.

Dit zorgt ervoor dat wanneer op den duur de turnster toe is aan een officiŽle turnwedstrijd van de KNGU (Koninklijke Nederlands Gymnastiek Unie), de turnster ook daadwerkelijk de wedstrijdoefenstof beheerst.

Binnen de  miniselectie zal vooral veel aandacht geschonken worden aan het aanleren van:

-          Kracht
     Lenigheid
     Uithoudingsvermogen
     Snelheid
     CoŲrdinatie
     Discipline

      Deze vaardigheden zullen de turnsters tijdens de lessen stap voor stap steeds verder ontwikkelen tot ze door mogen stromen naar de reguliere turnselectie.

De miniselectie dient te worden geselecteerd door de leiding en zal worden geselecteerd uit de gym/basis turnlessen.

Dinsdagmiddag van 15.30 uur tot 17.00 uur.

Turnen Selectie

Voor wie:
Turnselectie is voor meiden vanaf 7 jaar die lenig, sterk en gemotiveerd zijn. 

Lesinhoud:
De les begint altijd met een warming-up, 
zo worden de spieren goed voorbereid op de 4 elementen : sprong, balk, brug en vloer.
Er word getraind met de landelijk bepaalde KNGU oefenstof.                                               
In de les word ook veel geoefend voor de kracht en lenigheid van de turnsters.   

Wedstrijd:
Ieder jaar zal er een onderlinge wedstrijd plaatsvinden, hier worden de turnsters beoordeeld door een jury.

Lid worden:
Om bij de selectie te mogen moet je op een tweede sport zitten zoals basisturnen, acro of gymnastiek. 
Hier mag je dan aangeven dat je graag bij de selectie zou willen.
Dan wordt het aan de leidster doorgegeven en mag je een testje bij de leidster afleggen en twee oefenlessen meedoen.
Als je goed genoeg bent, word je geselecteerd.                                                           

Maandagmiddag van 16.30 uur tot 17.30 uur.
Dinsdagmiddag van 16.30 uur tot 18.30 uur.

Freerunning

Freerunning is een sport waarbij het de bedoeling is zo sierlijk mogelijk van punt A naar punt B je verplaatsen met soepelheid en controle. Dit houdt dus in dat je tijdens het beoefenen van de sport niet meteen bezig gaat met gevaarlijke salto's, combinaties en sprongen van hoogte. Dit is zeker niet de bedoeling wanneer u kind nog jong, deze sport kan tot gevolgen hebben wanneer een te hoge grens wordt opgezocht van hoogte springen en klappen opvangen dat de groei achterblijft van het lichaam.

Wanneer er grenzen overschreden worden en je hierdoor moet corrigeren daar komen de blessures vandaan. Wij zijn erop gericht met de trainer dat de lessen die er zijn opgebouwd zijn en aangepast aan het niveau van de kinderen zonder als te veel risico te creŽeren en blessures te voorkomen. Veiligheid staat op nummer 1, want als er grenzen overschreden worden dan wordt het gevaarlijk. Op beginners niveau bij deze sport, hoort dus ook training om spieren op te bouwen en bewust te worden van waar je mee bezig bent voordat je wat gaat doen.

De trainer die wij in dienst hebben, beoefend deze sport vanaf zijn 14de tot aan het heden en heeft een eigen freerunclub opgebouwd en geeft daar ook trainingen. Wij zien er met ons allen op toe dat de lessen op niveau gericht zijn en zo min mogelijk risico hierbij komt te kijken.

Als we naar kleding kijken dan is het aanbevolen om een trainingsbroek, t-shirt aan te hebben. Deze creŽeren vrijheid in bewegingen. Qua schoeisel is het belangrijk om goede schoenen te hebben die in staat om te dempen en goede grip hebben alle soorten ondergrond en flexibel zijn. Wij doen met name zaaltrainingen hierom kun je prima hardloopschoenen gebruiken bij de trainingen.


De lessen zijn op donderdag  van 18.30 tot 19.30 uur