AANBOD




 Basisturnen  groep 3 t/m 8  basisschool meisjes en jongens                  

Binnen deze lessen wordt er gewerkt met de basisoefenstof van het turnen.
Alle basisvaardigheden zoals rol, sprong, steun en krachtoefeningen komen hier aan bod.
Dit kan zich uitbreiden tot saltoís, hoge sprongen, mooie handstanden en voor de een nog misschien wel moeilijkere oefeningen.
De kinderen ontwikkelen zich tot verschillende niveaus binnen de groep en krijgen zo goed mogelijk de uitdaging die ze per persoon aankunnen.
Ook is er af en toe tijd voor een eindspel met bijvoorbeeld ballen of iets dergelijks en komt er soms ook muziek aan bod.

Een goede mix van sport en plezier.

 
Meisjes en jongens vanaf zes jaar is iedereen welkom.

Woensdag van 12.45 tot 13.45 uur o.l.v. Diana


Tienersport voortgezet onderwijs
BasBij tienersport is iedere tiener welkom. jongens en meisjes. In deze lessen komen verschillende sportondereis turnen  1 meisjes en jongens
Bij tienersport is iedere tiener welkom. Jongens en meisjes.

In deze lessen komen verschillende sport onderedelen aan bod.
Van acrobatiek to bal spelen tot recreatie sport. Kortom een gezellige groep die lekker sportief bezig is.

Donderdag van 17.30 tot 18.30 uur.


Volleybal

Wilt u ook lekker sporten, met een gezellige groep?
Kom dan eens langs bij het volleyballen op de dinsdag avond van 19.30 tot 21.00 uur.

Wij spelen met een recreatief team en veel lol.

Wij beginnen altijd met een korte warming-up, dan spelen we in en gaan we over op het spelen van een wedstrijd.
We verdelen de groep in tweeŽn  en deze teams spelen dan tegen elkaar.

Ook worden er af en toe wedstrijden tegen teams van andere verenigingen gespeeld. En spelen we wedstrijden in een recreatieve competiti

 

Total Body Fit

Gebrek aan energie

Wil je er wat pondjes af zweten?
Strakker in  je vel? Met de aerobic groep lukt dat allemaal wel!

De groep bestaat uit dames verschillend in leeftijd van Ī  16  t/m 50+

  Lesinhoud:                                                                         
   Warming-up                                 
   Aerobic / Steps

   BBB ( Buik, Billen, Benen ) spierversterkende oefeningen
   Cooling-down 
 Wij sporten elke maandag avond van 19.30 tot 20.30 uur.




Yoga

Yoga houdingen dagen je op fysiek gebied uit. Je wordt meer bewust van je lichaam en hoe het werkt. De houdingen zijn ervoor bedoeld om zowel je lichaam als geest te trainen en geven je meer kracht, maken je flexibel en bevorderen je balans. Hierdoor kan de energie beter door je lichaam stromen en zal je lichaam beter gaan functioneren. Mannen en vrouwen zijn welkom.  Na afloop drinken we gezamelijk een kopje thee.

Neem lekker zittende (sport)kleding mee, dikke sokken, sjaal/omslagdoek en eventueel 1 of meerdere kussentjes om lekker te zitten.

De lessen worden in blokken van 10 gegeven. Later instromen is geen probleem. Een losse les is ook mogelijk.

Benieuwd wat yoga is kom eens langs op donderdagavond van 20.00 tot 21.00 uur

yoga20     yoga21     yoga22
 

Zumba



Zumba Fitness is een combinatie van fitness- en dansbewegingen. De muziek is opzwepend en zijn voornamelijk latin ritmes.De dansen variŽren van: salsa, meringue, cha-cha, bachata, tango, cumbia, reggaeton, samba tot calypso. De les zal beginnen met een warming-up gevolgd door een intervaltraining van snellere en langzamere tempoīs gedurende het uur en eindigt met cooling down.
Zumba is een totaalpakket; lichaam, geest en ziel! Fysiek zul je gemiddeld per uur 500 tot 800 calorieŽn verbranden, cardiovasculair uithoudingsvermogen opbouwen en spieren verstevigen. Zumba richt zich specifiek op core- training om sterke buikspieren op te bouwen. Mentaal werkt Zumba ontspannend en ontstressend, het stimuleert de hersenen door coŲrdinatie om nieuwe passen te leren en je zal je zelfverzekerder gaan bewegen. Je zult je beter voelen, zorgen even vergeten en meer zelfvertrouwen krijgen. Daarnaast heb je ook de kans om nieuwe mensen te ontmoeten en leer je ook nog dansen!  
Zumba is geschikt voor zowel mannen als vrouwen, jongens en meisjes.
De lessen worden gegeven door: 
Johanna Udema   gecertificeerd leidster.

Wil je ook lekker dansen op muziek  kom dan langs op  
Dinsdagavond  van 19.00 uur tot 20.00 uur olv Johanna leeftijd 6 t/m 50+



Freerunning

Freerunning is een sport waarbij het de bedoeling is zo sierlijk mogelijk van punt A naar punt B je verplaatsen met soepelheid en controle. Dit houdt dus in dat je tijdens het beoefenen van de sport niet meteen bezig gaat met gevaarlijke salto's, combinaties en sprongen van hoogte. Dit is zeker niet de bedoeling wanneer u kind nog jong, deze sport kan tot gevolgen hebben wanneer een te hoge grens wordt opgezocht van hoogte springen en klappen opvangen dat de groei achterblijft van het lichaam.

Wanneer er grenzen overschreden worden en je hierdoor moet corrigeren daar komen de blessures vandaan. Wij zijn erop gericht met de trainer dat de lessen die er zijn opgebouwd zijn en aangepast aan het niveau van de kinderen zonder als te veel risico te creŽeren en blessures te voorkomen. Veiligheid staat op nummer 1, want als er grenzen overschreden worden dan wordt het gevaarlijk. Op beginners niveau bij deze sport, hoort dus ook training om spieren op te bouwen en bewust te worden van waar je mee bezig bent voordat je wat gaat doen.

De trainer die wij in dienst hebben, beoefend deze sport vanaf zijn 14de tot aan het heden en heeft een eigen freerunclub opgebouwd en geeft daar ook trainingen. Wij zien er met ons allen op toe dat de lessen op niveau gericht zijn en zo min mogelijk risico hierbij komt te kijken.

Als we naar kleding kijken dan is het aanbevolen om een trainingsbroek, t-shirt aan te hebben. Deze creŽeren vrijheid in bewegingen. Qua schoeisel is het belangrijk om goede schoenen te hebben die in staat om te dempen en goede grip hebben alle soorten ondergrond en flexibel zijn. Wij doen met name zaaltrainingen hierom kun je prima hardloopschoenen gebruiken bij de trainingen.


De lessen zijn op donderdag  van 18.30 tot 19.30 uur